هنرمند خوزستانی اثر نفیس آینه کاری خود را به موزه آستان مقدس نجف اشرف اهدا می کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  اثر نفیس آینه کاری از داریوش پیرمحمدی، هنرمند خوزستانی است که سابقه بیش از 25 سال فعالیت در حوزه آینه کاری را دارا است.

در این طرح حماسی و ولایی، تمثال مولی‎ امیرالمؤمنین (ع)، به همراه شمشیر ذوالفقار و اسب دُل‎ دُل به تصویر کشیده شده است؛ در حاشیه زیرین این اثر نیز جمله "لافتی الا علی، لا سیف الا ذوالفقار" کار شده که به گفته خالق اثر، برای حک این جمله کوتاه چند برابر بیش از تمثال زمان صرف شده است.

پیرمحمدی با بیان اینکه این اثر در اواخر سال 1391 در نمایشگاه بین‎ المللی خوزستان به اتمام رسید، بیان داشت: بنا بود در همان زمان این اثر به موزه نجف تحویل داده شود که به دلایلی این کار میسر نشد و طی این 5 سال نیز این اثر در هیچ ‎ جایی ارائه و از آن رونمایی نشد و در فضای مجازی هم تصویری از آن منتشر نشده است و بنا است برای اولین بار در نجف اشرف رونمایی شود.

وی با تاکید بر اینکه جایگاه رفیع آینه در ادبیات و عرفان اسلامی به گونه ‎ ای است که به اتاق فکر نیاز دارد، اظهار امیدواری کرد: خلق این اثر فتح بابی برای پرداختن و توجه بیش تر به این رشته هنری شود.

این هنرمند خوزستانی اذعان داشت: این اثر آینه ‎ کاری به نیابت از کارگروه فرهنگ و هنر مسجد حضرت فاطمه ‎ الزهرا (س) بزودی به یکی از بهترین موزه های آستان مقدس نجف‎ اشرف اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/گ

هنرمند خوزستانی اثر آینه‎کاری خود را به موزه نجف اهدا کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.